1. O šabatu je zakázáno mýt si celé tělo nebo většinu těla v teplé vodě, i když se voda ohřála před začátkem šabatu. Zákaz platí, i když se myjeme po částech. Je zakázáno jít do lázně i kvůli vypocení. Smíme si však umýt tvář, ruce a nohy v teplé vodě, ohřáté před příchodem šabatu.
2. Je dovoleno umýt si celé tělo vodou přírodních horkých pramenů (např. prameny v Tiberiadě), pokud je voda na zemi a místo není zastřešeno. Pokud ale je voda v nádrži nebo místo je zastřešené, je to zakázáno. Podle některých autorit se smíme koupat, je-li voda na zemi, i když je místo chráněno střechou.
3. Ponořit celé tělo do studené vody /1/ je dovoleno, ale člověk se potom nesmí postavit ke kamnům, aby se ohřál, to by bylo jako mytí v teplé vodě. I když si umyjeme ve studené vodě jen ruce, není dovoleno ohřívat je u kamen, dokud jsou vlhké, ale nejprve je dosucha utřít (viz kpt. 80, b. 32, kde se uvádí, že si máme před utřením do ručníku ruce otřít jednu o druhou, aby na nich zbylo minimum vody).
4. Při koupání je třeba dát pozor, abychom si neždímali vodu z vlasů. Musíme se také zdržet plavání, neboť plavání je o šabatu a svátcích zakázáno. Je také zakázáno způsobit, aby něco plavalo, např. dřevěné odštěpky. Kdo se koupe na místě, kde je zakázáno nosit věci o šabatu, musí si vytřást všechnu vodu z těla a z vlasů, než odejde, aby nepřenášel vodu z jedné kategorie prostoru do jiné. V samotné řece by měl člověk dbát na to, aby nešel čtyři lokty, ježto by na sobě nesl vodu a řeka je karmelit. Poněvadž ne každý toto vše dokáže uhlídat, převládá v našich krajích zvyk nekoupat se vůbec o šabatu, ani ve studené vodě, jedině kvůli plnění micvy, např. žena po skončení menstruace (viz kpt. 162, b. 7 — hefsek tahara) nebo muž po noční poluci.
5. Smíme se zastavit u řeky a umýt si ruce ve vodě. Přenesení vody z řeky na břeh není prohřešek, protože řeka i její břehy se považují za karmelit a je dovoleno nést něco méně než 2 m z jednoho karmelitu do druhého. Měli bychom si však dát pozor, abychom měli ruce suché, než ujdeme 2 m.
6. Je dovoleno otřít si ruce v otrubách, i když jsou vlhké, pokud jsme vodu nevylili na samotné otruby. Utřít si ruce solí však je zakázáno a stejně tak mýdlem, poněvadž se rozpouští.
7. Koupat se o šabatu ve vodě, určené výhradně k léčebnému účelu, není dovoleno, poněvadž je zřejmé, že by to člověk dělal z léčebných důvodů (viz kpt. 91). Zákaz platí jen tehdy, prodlévá-li člověk ve vodě delší dobu; jestliže tam zůstane jen krátce, je očividné, že se chtěl pouze zchladit, a to je dovoleno. Pokud jde o horké prameny v Tiberiadě, koupe-li se v nich někdo výlučně z léčebných důvodů, je to zakázáno, i když se ve vodě nezdrží dlouho.
POZNÁMKY k 86. kpt.:
/1/ Některé autority dovolují (s ohledem na důležitost rituálního ponoření před modlitbou a na slabost současných pokolení) ponoření do vlažné, a dokonce i teplé vody. (MB 326:7)