1. Je zakázáno jíst dohromady rybu s masem, i s drůbežím, je to nebezpečné. Člověk by neměl současně péct maso i rybu v malé pícce, leda by jedno či druhé bylo zakryté; smí to však dělat v prostorné peci.
2. Jestliže bude někdo jíst rybu bezprostředně po mase či naopak, měl by mezi tím sníst kousek chleba nebo se trochu napít, tím jídlo sklouzne dolů a vyčistí se ústa.
3. Člověk by si měl dávat pozor na lidský pot, neboť pot je smrtelně jedovatý, kromě potu tváře. Žádný pokrm by se tedy neměl přikrývat oděvem, který se dotýkal těla a člověk by neměl dávat mince do úst; mince navíc procházejí mnohýma rukama, mohli je mít v rukou nemocní lidé.
4. Při ochutnávání nějakého jídla by člověk měl vyplivnout všechny sliny z úst, nepolykat, polknutí by mohlo být nebezpečné (B-že chraň).
5. Doporučuje se nepít vodu, která stála nezakrytá.
6. Je zakázáno dávat jakékoli jídlo či pití pod postel, i zakryté, neboť by se do nich dostal zlý duch. Na vesnicích lidé často uchovávají pod postelí brambory a jiné poživatiny; měli by se toho vyvarovat.
7. Člověk by měl být opatrný a nedělat nic, co může být nebezpečné, protože „pravidla pro zachování zdraví a života jsou mnohem přísnější než náboženské předpisy“ (Chulin 10a), a nutno se více obávat ohrožení života, než nebezpečí porušení zákona. Je tedy zakázáno chodit na nebezpečná místa, např. kolem bortící se zdi nebo přes propadající se most. Člověk by neměl chodit v noci sám venku, spát v noci sám v místnosti, pít vodu z řeky v noci, ani nastavit ústa pod proud vody, aby se napil, protože by mohl polknout něco nebezpečného.
8. Za rovnodennosti je zvykem pokládat něco železného přes všechny nápoje a pokrmy, není však třeba to dávat přes pokrmy vařené, konzervované solí či nakládané.
9. Není dovoleno, abychom jedli z jídla či napili se nápoje, k němuž máme odpor, rovněž jíst či pít z nečistých nádob, jež vzbuzují odpor; ani jíst s rukama od hlíny, neboť všechno to spadá pod biblický zákaz (Lv 11:43): „Neuvádějte v opovržení sami sebe“, i kdyby osoba sama prohlásila, že jí to není odporné, její názor by stál proti názoru většiny.
10. Jestliže zvířata či drůbež byly zaříznuty proto, že byly nemocné, svědomitý člověk se vyhne požívání jejich masa, i když je dovoleno zaříznout je.
11. Je zakázáno pokácet ovocný strom nesoucí ovoce — např. olivovník, na němž je čtvrtina kavu oliv, nebo datlovou palmu nesoucí kav datlí (Baba Kama 91b) — neboť je to nebezpečné. Pokud však strom roste vedle mnohem cennějších stromů, které by utrpěly jeho přílišnou blízkostí, anebo pokud člověk potřebuje prostor, který strom zabírá, anebo pokud dřevo stromu je cennější než jeho ovoce, smí být strom poražen.
12. Má-li někdo žaludeční potíže, nesmí užít prostředku, doporučovaného některými lidmi, totiž položit na břicho nádobu s horkou vodou. Je to nebezpečné.
13. Člověk nesmí přebrodit vodní tok, když je zvýšená hladina a voda sahá nad bedra, ježto hrozí nebezpečí, že bude stržen proudem.
14. Je zakázáno pronášet zlověstné předpovědi o jiném Židu, např. říci o nepřítomné osobě „kdyby byl naživu, přišel by.“ Neboť „smlouva se uzavírá rty“, říká se v Moed katan (18a). Rovněž i strašit děti něčím zlým, např., že je odnese pes či kočka. Podobným výrokům by se měl každý vyhýbat. (Viz také kpt. 207, b. 3.)
POZNÁMKY k 33. kpt.:
/1/ MB (326:19) vysvětluje, že použít uzavřenou nádobu, která nemůže způsobit opaření (např. láhev s horkou vodou) je dovoleno.
1 kav = asi 2 l