1. Při „Ašrej — Blaze těm“ a „Tehila le david — Davidova chvála“ (Ž 145) se máme cele soustředit na to, co říkáme. Zejména verš „Poteach et jadecha — Otvíráš ruku svou“ musíme vyslovit s intenzívním soustředěním.
2. Poté se říká Lamenaceach (Ž 20). Tento žalm se vynechává v následující dny /1/: Roš chodeš, Chanuka, Purim (totéž platí pro 14. a 15. den prvního adaru v přestupném roce), den před Pesachem, den před Jom kipur a o Tiša be av. Neříká se ani v domě smutku. Ve dnech, kdy se vynechává Lamenaceach, vynechává se i „El erech apajim — B-že shovívavý“.
3. Keduša v modlitbě „Uva le-cijon — A přijde Vykupitel na Sion“ by se měla říci s targum — aramejským překladem a pečlivě dbát, abychom ji říkali s velkou oddaností. Targum by se měl říkat potichu.
4. Je zakázáno odejít ze synagogy dřív, než zazní tato keduša.
5. Měli bychom se snažit, abychom tuto kedušu říkali společně se shromážděním; pokud někdo přijde do synagogy právě když ji shromáždění říká, měl by se připojit, i když se dosud nezačal modlit. /2/ Smí tuto kedušu říkat, i když neřekl dva předchozí verše Uva le-cijon goel a „Va´ani zot briti — A já - toto je smlouva má“, řekne je po dokončení keduši. Smí přeskočit Ašrej a Lamenaceach kvůli tomu, aby říkal kedušu spolu s ostatními, a vše, co vynechal, pak řekne dodatečně.
6. Poté se modlíme „Alejnu lešabeach — Nám přísluší chválit“, a měli bychom se modlit s velkou bázní a oddaností. Tato modlitba byla ustanovena Jehošuou po dobytí Jericha. Poté se říká žalm dne a další žalmy, jak je v které komunitě zvykem.
7. Při odchodu ze synagogy by měl člověk říci verš (Ž 5:9) —„Adonaj nacheni — B-že, veď mě“. Měl by se uklonit před svatostánkem jako žák před svým učitelem. Je neslušné otočit se při odchodu ze synagogy zády ke svatostánku. Lépe je jít bokem. To platí i při sestupování po čtení Tóry.
8. Při odchodu ze synagogy je zakázáno běžet nebo dělat dlouhé kroky, neboť by to budilo dojem, že pobyt v synagoze je břímě. To platí, pokud člověk odchází za svými záležitostmi. Jestliže však odchází ze synagogy do domu studia, má povinnost běžet.
POZNÁMKY k 25. kpt.:
/1/ Ve většině komunit se Lamenaceach vynechává ve dnech, kdy se vynechává tachanun.
/2/ MB (Šaarej Cijon 132:3) uvádí, že není zvykem to dělat.